24. mars 2010

Tbake t "de riktig gamle dager"

Har virkelig ikkje gjort så møye denne dagen her, men d gjør ikkje så møye... Me må få lov t å ha någen sånne dager innimellom ;) Tok lang tid før eg våkna i dag fordi eg hadde drømt og sovet så urolig i natt (men snart e d hjem t den myke sengå mi...). Likevel greide eg å få frem et "ja" under dagens opprop då eg hadde kommet meg ned t skolen. Itte at me hadde spist frokost, blei d også i dag litt avslapning i sofakroken før d va å gå t kver sitt linjefag. Læreren vår sko ha elevsamtaler med oss, og for å ha någe å gjøre på i timene blei me delt inn i gupper og så sko me finna info om et afrikansk land (et land for kver gruppe). Vår gruppe fant ut at me ville finne ut om Madagaskar, og me va ferdige på mer eller mindre tjue minutter. Strikking, lesing og nesten soving frem t lunsj...

Møye snakking i lunsjen, akkurat sånn som d ofte blir. Mer lesing, og så hadde den eine av våre to miljøarbeidere funnet en kassett med gamle opptak i fra krigens dager (fra radio). Satt og hørte på Arnulf Øverland som leste opp diktet "Du må ikke sove", kong Haakons tale t folket, V.Quisling som proklamerte og også et dikt av Nordahl Grieg. Føltes ut som om me va tbakte t 40-tallet. Artig! Vår gruppe fekk ikkje tid t å framføre, for plutselig va kl. kvart på tre og d va middag. Kjempegod tapas (middag), og ein himmelsk sjokoladepai t dessert!

Pakket litt (ska jo faktisk hjem på fredag...), hørt møye på musikk, vært littegrann ute i fellesstuå, kvelds, og også i dag måtte eg jo få med meg "Tolvskillingsoperaen". Knallbra, om ikkje bedre, i dag! :D

Fra premierefesten i går :P

Legg igjen ein fin tanke