23. mars 2010

Endelig!

De fleste tenke vel "endelig ka då"?! D ska eg fortelle, men ikkje med ein gang... Eg våkna t fuglekvitter i dag, og d va skikkelig skjønt. Sovna igjen, og då eg våkna neste gang blåste d ute. Her skifte været fort. Men då e sto opp og sånt i halv åtte-tiå, va d atter ein gang fuglekvitter ute! :) På med ein vask og så rett ned t skolen. Et nydelig dikt blei lest opp under dagens morgensamling. Godt med litt frokost, og alle va ganske så trøtte, så d va veldig behagelig og avslappende å sitte litt i sofakroken før d va linjefag.

For d meste gjekk d i Somalia i løpet av dagens timer på skolen. Fust va d litt historie, og itte å ha lært litt om historien, fekk me se ein dokumentar om to barn fra Somalia som flykta t Danmark pga. krig og vanskelige leveforhold. Skjevå mi som va lunsjen min, blei stappt rett inn i munnen, og så gjekk eg opp t huset og satte på ein vask (og hang opp den forrige så klart...). Ennå mer om Somalia itte lunsjen, og me slutta dagen med to morsomme klipp fra youtube (som ikkje hadde någe med dagens tema å gjøre). Nydelige supper (suppebuffet) t middag, der me også kunne putta oppi krutonger og ha foccacia ved siå av. Eg falt for dessertsuppen semulegrynsuppe m/rosiner i! Nam!

Alle va gode og mette då me litt itte litt kom opp t huset. Satt ute i stuå, snakket og hadde d sosialt! :) Då klokka begynte å nærme seg halv sju, tok me på oss litt finere klær og spankulerte ned t kvelds. Og itte kveldsen va d tid for "endelig", nemlig "Tolvskillingsoperaen" med folkå fra musikal og teater. Og d va ein kanonbra forestilling! Dåkke e kjempeflinke!!! De måtte gå på den røde løperen ittepå mens me sto der i "finstasen" og jubla for de. Champagne og kanapé blei servert, og d heile va skikkelig kjekt!

"Tolvskillingsoperaen"

Semulegrynsuppe med litt blåbær - og bringebærsuppe

Legg igjen ein fin tanke