22. mars 2010

"Mauren e vår venn..."

Dette greide vår eminente rektor å påstå under dagens vekestart. D va faktisk litt morsomt i den sammenhengen d blei sagt i... Vel, siå eg drømte så møye absurd og så intenst i natt, va eg heilt forferdelig trøtt då eg våkna. Sjøl om eg va trøtt, så vett nok de fleste at eg greide å komma meg ned på skolen t både nyheter, opprop og morgensamling. Frokosten blei spist opp i ein fei, og itte d satte me oss ned i sofaene i peisestuå og slappte av.

Vekestart va som vanlig kl. ni og denne gangen va d rektor som leda d an. Og d va då han greide å komma med den uttalelsen om maur. Skikkelig artig! Tok litt tid før me va oppe på husene, men me greide allikevel å rydde, støvsuge og vaske rommene våre. Sånn som alltid! :) Satt ute i stuå med kort og bok, og venta på at huslæreren vår skulle komme og godkjenne rommene. T slutt kom hu, me hadde husmøte og rommene blei godkjente. Lunsjen blei spist ute i fellesstuå, og d va skikkelig koselig! :D

Halv ett va d linjefag. Me hadde ein heftig diskusjon om me som mennesker e basert mest på arv/gener ellr på samfunn/miljø. Kom vel ikkje heilt fram t ein konkret konklusjon... Inn i peisestuå og på med dokumentaren "På sporet av Michael Moore". Rett itte d va d spaghetti og kjøttdeig (med litt salat ved siå av) t middag. Nam! Litt ute i fellesstuå, og halv fem va d bort på hus 5 for å bidra med litt korrekturlesing ang. årbokå. Kjekt! Te og litt kvelds her på huset.

Vår venn Mauren! ;)

Legg igjen ein fin tanke