2. mars 2010

"Peron, Peron, Peron..."

Heldigvis va d omtrent topp oppmøte ved morgensamlingen i dag. Før d hadde eg (som eg så ofte gjør på ein tirsdag) rukket å sette på ein vask. Vits t morgensamling (tihi) og rett t frokost. God tid, så me satt og snakkte ein heil del ittepå. T slutt, då uret viste ni, va d linjefag. For d meste av dagen har me hatt tavleundervisning, någe som eg syns e veldig greit sånn innimellom. Lære jo på den måten også. Hadde om historiene t ein del afrikanske land (som Sierra Leone, Angola, Mosambik, Etiopia m.f.). Hovedlandet blei Sudan, og då lærte me om generell historie, religion, politikk, konflikter og alt d som høre t.

D blei lunsj på oss i dag også, og eg fekk satt på ennå ein vask i løpet av fritimen. Ennå mer om Sudan, og så såg me ein dokumentar som hette "Fra hver sin verden". Handle om ei dame fra Norge som blir forelska og gifte seg med ein masai fra Kenya. Generelt: eg savne Afrika! Kylling, woka grønnsaker, ris og paprikasaus t middag. Og eplekake og eplepai t dessert. Takk t alle storkjøkkenfolkå. Gjekk et par timer og så va d någen av oss som begynte å se "Evita", musikalen om Eva Peron, kona til Argentinas president på 50-tallet. Og plutselig va d kvelds, der me fekk nybakte horn. Veldig godt! Vant kveldens quiz! Artig! 

Som vanlig et bilde fra matbordet :P

Filmen "Evita" med Madonna og Antonio Banderas blant hovedrollene

Legg igjen ein fin tanke