10. mars 2010

Diskusjon på høgt plan ;)

Trøtt nok då eg sto opp i dag, men som alltid fekk eg meg ned t nyheter og opprop. To av elevene hadde skreve tekst t ein sang som handlet om ein av lærerne. Utrolig bra tekst som va morsom i tillegg! ;) Frokosten blei spist, og før me møtte opp i klasserommet kl.ni, skyndta eg meg opp t huset for å henta ei ny bok (siå eg leste ut den eg holdt på med i går). Abstinens! Satt ikkje så veldig lenge i klasserommet før me forflytta oss t peisestuå. Nok ein film skulle sees, og i dag va d "Bowling for Columbine", ein dokumentar av Michael Moore. Fæl og sterk, men bra. Då den va ferdig, va d bare et kvarter igjen t lunsj, så me fekk ein tidlig pause. Va litt sulten, så d smakte godt med ei skjeva. Leste i den nye bokå mi ittepå. Den hette "I All Evighet" og e skreve av Ken Follett (og e på 1101 sider, altså nesten i all evighet i seg sjøl...).

Syn og meininger om filmen blei diskutert itte lunsjpausen. D tok jo litt av, for å sei d sånn, men d e veldig kjekt d også av og t. I halv to-tiå gjekk både me og Latin-Amerika inn på auditoriet for å kikke på programmet t i mårå, for då ska me ein tur t Bergen (torsdag t fredag). Ska blant aent innom UiB, RAFTO-senteret og diverse. Glede meg! Og før middag hadde me også litt om menneskerettigheter. Kanongod middag som storkjøkkenfolket hadde laget: svinewok med ris og hvitløksbrød ved siå av. Og t dessert va d ein god bærostekake. Nam! Tok d med ro, sladder og film ute i stuå ("13 snart 30"), og t slutt litt kveldsmat!

Snøen har begynt å smelte i bakken! Tatt på vei ned t kvelds

Legg igjen ein fin tanke