16. juni 2021

Ein joker i kortstokken


"En joker er en liten narr som er annerledes enn alle de andre. Han er ikke kløver eller ruter, ikke hjerter eller spar. Ikke er han åtter eller nier, og ikke konge eller knekt. Han er en som står utenfor det som alle de andre er en del av. Han er lagt ned i den samme pakken som de andre kortene, men han hører ikke hjemme der. Derfor kan han også fjernes uten at noen vil komme til å savne ham." (s. 82). Eg hugsar at eg syntest Kabalmysteriet av Jostein Gaarder var så fascinerande og artig å lese då eg las den ein eller annan gong for ganske mange år sidan. Lenge har eg hatt den ståande i bokhylla, eg hugsar at eg fann den på ein kjempebra bruktbutikk då me var på ein liten tur i Lillesand for sju år sidan. Nesten flaut at den har blitt ståande så lenge utan at eg har lese den, men nyleg las eg den ut. Kanskje ikkje fullt så djup som eg syntest då eg las den som ung, men Kabalmysteriet er framleis ei fascinerande historie full av reise, undring og filosofi.



Tara Westovers sjølvbiografiske oppvekstroman Noe tapt, noe vunnet fortener også ein litt større plass enn "berre" som eit punkt på ei sundagsliste. For denne er så viktig om det å vakse opp i ein familie der dei trur på dommedag, der skulen og myndigheitene er onde, om fanatisme, om det å komme seg bort vekk og om det å likevel kjenne seg heime blant fjella. "Den kvelden kalte jeg på henne, men hun svarte ikke. Hun forlot meg. Hun ble i speilet. Avgjørelsene jeg tok etter det øyeblikket, var ikke avgjørelser hun ville ha tatt. Det var valgene til et forandret menneske, et nytt jeg. Denne dannelsen av jeget kan kalles mange ting. Forvandling. Metamorfose. Løgn. Svik. Jeg kaller det en utdannelse." (s. 367). Sitata over er berre nokon av dei sterke orda frå ei like sterk stemme. Les den viss du ikkje allereie har gjort det! Leseåret 2021 har så langt vore superbra! 

Legg igjen ein fin tanke