22. jan. 2019

Årets fyrste klassikar


Månadens, og årets fyrste, klassikar er Howards End skrive av E. M. Forster. Boka blei gitt ut i 1910 og er dimed nesten hundre og ti år gammal. Som eg skreiv på Instagram i går, fekk eg nok ikkje med meg alle detaljane, for det er jo skrive på ein noko eldre engelsk og eg har vel ikkje heilt oversikt over dei sosiale klassane og skilnadane i England på den tida. Men likevel likte eg å lese om søstrene Margaret og Helen, om broren og tanta deira (Tibby og Juley), om dei sosiale skilnadane og klassane, om familien Wilcox og den flotte staden Howards End. Forfattaren snakkar av og til direkte til lesaren: "To Margaret – I hope that it will not set the reader against her – the station of King's Cross had always suggested Infinity." (s.10). Slike skrivegrep liker eg godt så lenge det ikkje skjer i annan kvar setning; då blir det fort påtrengande og keisamt. Eg laga ein liten videosnutt med boka, synest det er litt stas når boka (les: denne utgåva) er så gammal som frå 1948. Songen er henta frå Purple Planet og heiter "Forward Thinking". Kom gjerne med forslag til gode klassikarar.

Legg igjen ein fin tanke