24. feb. 2016

Ei liste om filmar

Bøker og filmar, filmar og bøker. Utanom det å spele i korps eller orkester, er det å lese ei god bok eller sjå ein like bra film to av mine favorittaktivitetar. Alt frå gamle klassikarar til moderne drama- og actionfilmar. Eg har byrja på ei liste om bøker, så den vil komme den òg ein dag, men no vil eg presentere nokre tilfeldig valde kategoriar og kva filmar eg liker aller best innanfor desse. Det er umogleg i mine auge å velje ut berre ein film i ein god del av kategoriane, men det er no slik det ein gong er når ein er over gjennomsnittet glad i film ;) Så her kjem det ein haug med filmar:

Beste filmserie: den aller beste er nok Harry Potter-serien (åtte filmar), men også The Dark Knight-trilogien (Christoper Nolan sine filmar om Batman) og Before-trilogien om Celine og Jesse som fyrste gong møtast på eit tog i Wien, er gode filmseriar

Beste regissør: utan tvil Wes Anderson. Viss eg ikkje tar heilt feil, har me, for mannen i heimen er også fan av Anderson, sett sju av dei filmane han har regissert! Dei er så herlege, underfundige, rare og fine alle saman :) Richard Linklater er også ein regissør eg gjerne vil nemne; han er nemleg mannen bak Before-trilogien og Boyhood.

Største positive overrasking: den rare Birdman med Michael Keaton og Edward Norton i to av rollene, den sterke filmen Tusen ganger god natt og klassikaren 12 Angry Men


Filmar som gir meg latterkrampe: den fantastiske 3 Idiots, klassikaren The Court Jester med Danny Kaye ("The pellet with the poison's in the flagon with the dragon; the vessel with the pestle has the brew that is true."), den hysteriske The Party med Peter Sellers i spissen og til slutt den herlege spionsatiren Kingsman med blant anna Colin Firth og Samuel L. Jackson

Filmar eg kan sjå om og om igjen: Tre nøtter til Askepott (ingen jul utan), RENT, både spelefilmen og Broadwayversjonen, den nydelege Once (såg den jo også som musikal i New York), og så klart alle dei åtte Harry Potter-filmane

Beste barnefilm: Mary Poppins som eg gjerne ser den dag i dag, og så klart kan eg alle songane på ramsThe Parent Trap, og Grusomme Meg-filmane som eg såg i vaksen alder


Beste filmminne: då me såg Before Midnight heilt aleine på kino, Billy Elliot saman med mamma ein 17.mai då eg gjekk på vidaregåande, då eg såg Forrest Gump i Florø aleine og katten Pluto hoppa opp i fanget mitt for å trøyste meg og så klart Kamilla og Tyven II 14.desember 2008

Ein film som set spor: Boyhood (har skrive om filmen i dette blogginnlegget)

Ein keisam og døll film: Twilight. Sorry altså, men den filmen fenga meg ikkje det grann.

Ein avbrutt film: ingen som eg kjem på, men nesten den merkelege The Man in the White Suit


Beste bok til film: The Green Mile (men her må eg seie at eg såg filmen fyrst, og at det difor kan vere at eg hadde hatt ei anna oppfatning viss eg hadde lese boka fyrst...)

Tåreperse: Cinema Paradiso og opningsscenen i den nydelege animasjonsfilmen Up

Ein utfordrande film: 2001: A Space Odyssey og Memento (treng eg å seie noko meir?!)

Beste norske film: deUSYNLIGE, regissert av Erik Poppe som også er mannen bak Tusen ganger god natt



Beste film som verken er norsk- eller engelskspråkleg: defintivt Cinema Paradiso (me hadde jo til og med ein grovmessingkvartett som spelte kjærleikstemaet frå filmen i vigsla vår). Andre veldig gode filmar: Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, Les Choristes, The Intochables og Så som i himmelen (les meir om dei alle i dette blogginnlegget)

Kva filmar liker de meir eller mindre enn andre filmar? Legg gjerne ein kommentar :)

Legg igjen ein fin tanke