24. juni 2020

Kjære Jeremias 🐈🌹

Du og eg var ikkje alltid bestevener; eg gløymer aldri den gongen eg kom for å besøke deg og dei andre ein sein sommarkveld. Ute var det bekmørkt, trillekofferten bråka som aldri før og du blei vettskremt. Resten av det besøket såg eg lite til deg, men som regel fekk eg vere litt i lag med deg. Ein gong sat me ute, berre du og eg, ein anna gong hadde du lagt deg i senga til mannen min, for der låg du i fred då det var mange om beinet nede i stova. Det mjuke blikket ditt og lyden du laga då du purra: det rett og slett durte. Du blei ein gammal katt, heile atten år fekk du i lag med dei fine folka oppe på Gjære. Kjære Jeremias, tusen takk for mange gode minne, du vil bli sakna ♥︎

4 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Moder'n på Møre sa...

Tusen takk for fine ord og flotte bilder av Bestevennen min! De siste dagene har vært litt såre, for det var vanskelig å se at den sterke og livskraftige pusen ble så redusert. Men vi (pluss broder'n) var enige om at han måtte få slippe mer nå. Så i gårkveld fikk han sovne inn. Veterinærdama la han så fint i buret etterpå, så det så ut som han sov med en labb over ansiktet, slik han ofte lå. Og slik lå han da vi la han i grava i dag, nedafor leikehuset, der Sofie også ligger. Innimellom tar vi oss i at vi vil ut og se etter han, så det tar nok litt tid å venne seg til at han er borte. 18 år er lenge, og det har vært mye kos opp gjennom åra. Det takket jeg han for - og sa at han måtte sove godt :-) Godt å få kvile når kreftene minker, heter det et sted.....

Ida sa...

Åååå, vakre Jeremias ♥︎ Det er så uendelig ondt å miste sin kjære pelsvenn, og spesielt når man har hatt han så lenge. Disse små firbente setter så store spor i hjertet, og har en sånn viktig rolle i hverdagene i livet. Det vil nok være tungt og tomt for dere en god stund framover. Trøsten er at når sorgen roer seg, så har man alle de gode minnene, fra alle de mange, fine årene sammen ♥︎ Også er det som Moder´n på Møre sier "godt og få hvile når kreftene minker". Det hjelper på å vite at de ikke har det ondt lenger. Spesielt hvis man opplevde sykdom og forringelse på slutten. Akkurat den opplevelsen, å måtte se Bianco så dårlig har laget så vonde sår i hjertet mitt. Men når sorgen rammer meg som hardest bruker jeg å si at heldigvis har han det ikke ondt lenger. Varme tanker og klemmer til dere alle ♥︎

Moder'n på Møre sa...

Til Ida: Takk for vennlig deltagelse,som det sies i annonsene :-) Ja Jeremias (oppkalt etter Claude Jeremihas Greengrass, ha ha) var en kjær pus - veldig snill og glad i å ligge på fanget. Så vi vil nok lenge gå med følelsen av at noe mangler.
På Silje sine bilder er han allerede en gammel pus, noe vi som kjente han godt kan se. Jeg vet ikke om Silje klarer å kopiere noe fra "minneskrivet" svigerfar laget og sendte til "de pårørende"? Der var det et par fine bilder fra hans yngre år + et "ord" om potene som setter spor i hjertene våre :-) Og så fikk vi skrevet ut poteavtrykk av høyre framlabb! Snille og flinke veterinærdama!!

Silje sa...

Så mange fine ord fra dykk begge to ♥︎ Veit ikkje om det er så enkelt å kopiere inn i dette lille kommentarfeltet, men det var eit fint minneskriv :) Godt at han fekk kvile no når han den siste tida var såpass redusert, minna vil alltid vere der ♥︎

Legg igjen ein fin tanke