7. apr. 2010

"These crazy Indians"

Vel, så va d på'an igjen. Opp halv åtte i motsetning t halv elleve som d ofte blei i løpet av ferien. Forresten: i gårsdagens blogginnlegg så glemte eg å nevne at lokalbussen fra Bremnes t skolen kjørte oss heilt ned bakken og inn i skolegården (og d t tross for at d satt et par andre folk på bussen som ikkje skulle t skolen...). For ein luksus! :D Nyheter, opprop og litt info før me fekk lov t å gå t matsalen og få oss litt frokost. Blei møye snakking rundt bordet i dag, men d e jo bare koselig :P

Fra ni og fram t middag (me hadde lunsj altså...) va d to stk. fra Sund folkehøgskole som skulle fortelle ein god del om India og Sri Lanka. De e utvekslingsstudenter på den folkehøgskolen og komme fra India og Sri Lanka (logisk nok). Me begynte med å sei navnene våre, og så hadde me ein liten lek der me sko kaste ein usynlig ball. Artig! Foredraget de hadde for oss va veldig interessant, og fust starta de med å sei "these crazy Indians". Nå vett eg møye mer om begge landene og diverse konflikter som herje der. Lunsj, og også ved dette måltidet snakkte me møye :) Litt mer foredrag, "banandansen", "for-og-imot-diskusjon" i par (løye), diskusjon, og itte å ha fått ein del info om konflikten i Kashmir, hadde me rollespel om d! Kjekt! :D

Storkjøkkenfolkå hadde laget diverse småretter t middag i dag: pastasalat, tortilla m/kjøtt m.m. "Russedessert" t dessert, og den va kjempegod! Nå e d endelig vår i luftå, og derfor tok eg meg ein liten sykkeltur. Endte opp ved Lyklingsjøen og satt på kaien og slappte av før eg sykla tbake. Øvde på trombonen då eg va kommet meg inn på rommet, og då blei d speling fra spillebokå med sanger fra "Rent" :D Satt ute i fellesstuå og sydde, kvelds, og konkurranser og kakao ittepå. Vårt lag vant den eine konkurransen! Ittepå, då me va på vei opp t husene, fekk me øye på heile tolv padder/frosker. To av de paret seg ;) Jada... Kjekke dag!

Et av emnene me fekk då me sko diskutera i par

"Lykling"

:)

Legg igjen ein fin tanke