30. apr. 2010

Besøk fra omverdenen

D tror eg me trenge litt av og t... ;) Men før me fekk besøk, hadde me valgfag og alt d som høre ein fredag t. Spiste litt frokost itte å ha hatt den vanlige "greiå" (med nyheter, opprop og morgensamling). Satt og drøste litt ved frokostbordet, og så va d tid for rektors time. Ei stund siå sist nå... Tok opp d meste mellom himmel og jord: de neste ukene, skolegenser, avslutning og besøket fra Voss fhs. som sko skje i dag. Ein kjekk time med vår eminente rektor! Vår valgfaglærer på kunst og håndverk va bortreist i dag, så sånn som forrige gang sto me veldig fritt t ka me ville gjørr. Eg fant ut at eg sko (nok ein gang) male på et lerret og lage någe ut av d. Fant ein fin serviett som eg klippet opp og limte på med decoupagelim itte å ha malt lerretet (ein slags gulig farge med et hint av gull...). Lunsjen blei spist, og ellrs va d litt mer med lerret ittepå, hørt på musikk og snakket.

Ikkje min favoritt t middag, nemlig kjøttpølse og potetstappe. Og litt ris, så eg spiste litt av d, før eg stakk opp t huset og laget meg litt baguett og solbærte. Me va ein gjeng som satt og spelte kort i stuå då alle va ferdig med middagen, og d va kjempekoselig! Gjekk ned t skolen kl. seks, for då hadde me fått besøk fra Voss fhs. Heile skolen va der, dvs. 90 elever og 10 lærere. Mange! Itte at gjestene våre hadde fått seg litt mat, blei d fotballkamp ute, Bømlo mot Voss. Me tapte med glans, men va moro lell! :) Kvelds, og så blei d opplegg i gymsalen. Voss sang for oss, me sang for de og hadde også ei greie fra "Bømlo Talenter" ("The Hardworking Workers", der eg steppte inn på kort varsel...). Kjempeartig! Som avslutning blei d...quiz! 

Dagens kunstverk!

Legg igjen ein fin tanke