19. apr. 2010

Der! Då va Fredsfestivalen i gang :)

Jeppsann, då va me i gang! Følte meg ikkje heilt på nett i dag morges då eg våkna, for eg sov ikkje så veldig godt i natt. Men d bedra seg, og eg begynte å fungere. Kikket så vidt ut av vinduet, og der...joda, SNØ! Snødde litt fra kl. ti og i ein time, men alt smelta itte kvert, og solå kom. Før d hadde me jo nyheter og alt d der. Og itte oppropet, sto eg foran alle og ga de beskjeden som någen av oss fekk vite på lørdag (derav litt grining): ei av elevene har slutta, sjøl om d bare e ein måned igjen. Men møte man fust veggen, e d vanskelig å bli frisk midt ute i skauen sammen med 52 andre elever... Vel, d går jo bra, sånn alt i alt...

Frokosten blei spist, et lite infomøte, og halv ti va me i gang. Då kom d unger fra både øst og vest (og ev. nord og sør). Någen av oss hadde ansvaret for aktivitetene, andre å følge ungene rundt på de forskjellige postene. Eg hadde ansvar for 36 unger der någen av de va fra ein barnehage og de andre va ein 1.klasse. Kjempeskjønne unger som va veldig engasjerte, ærlige (han eine måtte låne doen min før d blei heilt krise) og snille. De gjekk bak meg, slangemammaen, heile dagen (kver av oss som fulgte unger rundt på skolen, hadde ein plakat med et dyr på sånn at ungene såg kor de sko gå t ein kver tid. Og "mitt" dyr va ein slange). Någen av de ville leie meg i håndå. Og nei, t de som lure, så har eg ikkje kidnappa någen av de og putta de i skapet mitt... ;)

Ungene reiste hjem kl. ett, og då gjorde me i stand t i mårå. Då blir d diverse foredrag rundt om på skolen i forbindelse med årets tema, nemlig "fordeling av ressurser". Rakk opp t huset og fekk slappet av litt, før d blei fiskeboller i karrisaus t middag. Lest i ei bok, såg filmen "Knocked Up", og t slutt litt kvelds. Fin dag med herlige mennesker!

Sånn så d ut då eg våkna i dag ;)

Flinke ungene som samarbeidet om å tegne krig og fred!

Legg igjen ein fin tanke