21. apr. 2010

Sånn, då va d gjort

Og der va då Fredsfestivalen 2010 øve. For denne gang. D vil nok bli ein festival neste år også, men for meg e d denne som har betydd någe og som komme t å bety någe. Dette va (og e) vår festival! Merke at sjøl om eg ikkje har vært med i komiteen, har me alle vært travelt opptatt med å få dette i land, någe som eg syns me greide fint! Merka eg va trøtt då eg sto opp i dag siå d blei seint i går... ;) Men itte å ha hatt morgensamling, og fått i oss litt mat, hadde me øve ein time på oss før foredragene sko starta. Rakk å lesa ut krimbokå på den tiå, og slutten va skikkelig spennende!

D va to foredrag som va fust ut (kl. ti), og d va FN og Strømmestiftelsen. Eg valgte sistnevnte. Ein kjempekoselig kar som hadde kjørt heilt fra Sørlandet og hit siå d har vært så mye usikkerhet rundt flytrafikken. Veldig bra lagt opp foredrag og d va interessant (ka stiftelsen drive på me, kor de jobbe osv.). Flerne bra foredrag kom itte kvert, og i dag fekk me tatt oss ein litt lenger lunsjpause enn i går. Måtte jo sjekka posten, og då hadde eg fått velkomstpakken min fra Hobbyklubben! Og i går fekk eg ein duppedings t Macen som eg hadde kjøpt :) Itte lunsjen blei d foredrag fra YME og de fekk også vår lille fredspris. Et t foredrag, og halv fire blei d diverse supper t middag :)

Fekk slappt av bittelitt, før d va ein siste korøving kl. fem. Og ein time ittepå gjekk me avgårde t Lykling kyrkje. Ikkje så veldig mange folk, men d va ein koselig avslutning på Fredsfestivalen. Me sang "Lean On Me" og "Circle Of Life". Fantastisk å få beveget litt på kroppen. Kvelds då me kom tbake, og t slutt: rydding! Og dermed va alt øvestått!

YME kom og holdt foredrag :)

"Kirkegjengere"...eller bare turgåere :P

Tingene fra Hobbyklubben!

Legg igjen ein fin tanke