27. jan. 2012

Små gleder

Snø. Den vil ingen ende ta. Eg sko ønska eg kunne sei som Thorbjørn Egner: "Det snør, det snør, tiddeli bom." Istedenfor så blir d som Knut Hamsun: "Jeg liker ikke sne, jeg pines ved synet av den, og min fornuft skjønner intet annet av den enn dens evige og naturstridige idioti." Ja, eg vett eg klage på ein liten filleting, men eg e klar for vår nå. Snøen sko ha vært her i desember, rundt juletider, ikkje nå. Eg ønske meg vår og sommer, rett og slett varmere tider. Men eg har i hvert fall ein ting å glede meg t: Me ska nemlig ein liten tur t London i slutten av februar! E sikkert ikkje så bra vær der heller, men d blir kjekt å komme seg litt vekk, få gjort någe aent enn skole, jobb og korps. Så istedenfor å klage någe mer, kan eg glede meg t den Londonturen. Og eg glede meg t våren komme og t blomstene begynne å sprette opp av jorden. Eg glede meg t å gå i bunad på 17.mai. Eg glede meg t d blir så varmt i været at eg kan hoppe ut i sjøen, ta meg ein dukkert og svømme litt rundt. Eg glede meg t snøen forsvinne...

4 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Maiken sa...

åå, så enig. eg likte dette sitatet fra hamsun, eg håpe det går greit at eg låne det videre ;)

Silje sa...

He, he! Lån i vei (fant det forresten på ordtak.no) :)

Anonym sa...

Å for en optimist! Sjøl venter jeg på all snøen som bruker å lave ned her på seinvinteren, i mars f.eks. Blir nok slik i år :-(

Silje sa...

Jeg prøver så godt jeg kan, men merker at denne snøen forkludrer det meste. Vil så gjerne kunne sykle igjen... Men jeg prøver å holde motet oppe og håper på en kort vinter :)

Legg igjen ein fin tanke