16. feb. 2010

Kontordame, baker og telefonvakt - alt på ein dag

Der ser du, møye kan skje bare på ein dag! "Når katta er borte, danser musene på bordet..." :P Alle de andre e jo vekke, og d e då d skjer! Før eg gjekk ned t skolen i dag, rakk eg å setta på ein vask. Måtte synga "Lisa gikk til skolen" mens rektor spelte på piano som morgensamling. Komisk! Spiste frokost, satte oss ned bittelitt og kvart på ni va me i gang med å arbeide. Me va blitt bedt om å støvsuge og vaske gangen ved resepsjonen siå d va blitt lagt nytt gulv der. Og eg blei satt t å gjørr kontorarbeid (brette mapper, skrive brev t søkere, registrere søkere, makulering m.m). Eg syns faktisk d va gøyalt, eg. Litt itte litt blei de andre ferdige med gangen, og begynte å laga mat på kjøkkenet. Eg fortsatte med kontorarbeidet heilt t fem minutter inn i lunsjen! ;) Fekk spist litt lunsj, og så va d rett opp på huset, henga opp vasken og setta på ein ny ein.

Va rett inn på kjøkkenet itte lunsj, og då blei eg satt t å bake ut rundstykker (jada, fra kontordame t baker...). D blei rundtsykker i alle størrelser! Ellrs blei d laget middag og banankake. T middag spiste med kylling med woket grønnsaker, ovnpoteter og soppsaus. Heilt himmelsk! Oppvasken blei tatt, og før eg kunne slappe av litt, måtte eg plutselig passe på vakttelefonen. Men d varte ikkje så lenge... Fekk pusta ut litt, før me samlet oss kl. seks og rydda klasserommene. Vafler og boller t kvelds, og filmen "Sweet Home Alabama" ittepå (med popcorn og smågodt)! Kjempekoselig! Og forresten: i går skreiv eg mitt 100.innlegg her på bloggen!

Tror nok eg passet litt bedre som kontordame...

Naamm, wok!

Banankake med sjokoladeglasur

Legg igjen ein fin tanke