14. feb. 2010

Kinesisk nyttår, fastelavn, morsdag og valentinsdag! Og mange nye opplevelser...

Me kom tbake fra dragebyen Krakow kl. 03.00 i natt! Då va me nok alle veeeldig trøtte, men for ein tur me har hatt! Som eg trodde, så blei d mange, sterke inntrykk, men eg merke at de har ikkje heilt rukket å sige inn i meg ennå. Møye av grunnen t d e at me opplevde jo ikkje bare de fæle tingene i Auschwitz - Birkenau... me såg så møye, møye mer!

For å ta d verste fust, så va d ikkje å gå inn i ett av gasskammerne å se som va verst. Nei, d va å se to tonn med hår som kom fra menneskene som kom t Auschwitz. Eg fekk gåsehud nerøve ryggen og på armene. D va skikkelig ekkelt, og d verste va at d t sammen hadde vært sju tonn! Og kilovis med briller og sko... Mange syn å svelge. Hadde ein veldig flink guide som va utrolig flink i engelsk. Me la ned blomster både i Auschwitz og i Birkenau. Uff, me må aldri glemma ka som skjedde der! Vel, vel... Dagen ittepå gjekk turen t saltgruvene. Eg kan ikkje beskriva de fantastiske skulpturene som e lagt av salt. D e hugd inn bilder i veggen, d e lagt ein egen liten katedral og... nei, d bare må oppleves! Ellrs i løpet av oppholdet va me innom ein jødisk restaurant, flere forskjellige kaféer (ofte med ein kopp kaffe), Mariakirken, markedsplassen, kjøpesenter, snø (!) og møye, møye mer! Har ikkje kabelen t kameraet her, men ska legga inn någen bilder så fort eg komme meg hjem (vinterferie).

Sto opp seint i dag, halv tolv, og gjorde egentlig ingenting. Koteletter t middag kl. 14, og itte d måtte me lage ein liten presentasjon om turen vår. Ellrs fekk me fastelavnsboller, og i tillegg hadde eg fått ein pakke i posten, som då va fra kjæresten min. Oppi pakken låg d et fint kort og ein søt, liten hjertepute <3 Slappt av, spelt litt på trombonen, kvelds, jordbærtebesøk og nå e d nattinatt...

Mmmm, bolle med krem (og ein liten dæsj med syltetøy)

Søtt <3

Legg igjen ein fin tanke