23. des. 2011

Lille julaften

Treet e pynta, julegavene e lagt under treet, alt e klart for "den store dagen" i mårå. Merke jo at forventningene t julaften e ikkje som de va då eg va yngre, men likevel så e d jo någe med den dagen. Eg tror man aldri slutte å ver litt nysgjerrig på ka som gjemme seg under treet. Hadde den vanlige julegrøten t middag i dag, og eg fekk faktisk mandelen. Men i år va d den som ikkje fekk mandelen som fekk marsipangrisen... Ja, ja. Eg får ha bedre lykke t neste år ;) Har også fått rydda stuå, vaska ovnen (komfyren) og fått opp resten av julepynten. Me e litt treige her i huset, men d e jo bedre seint enn aldri. I mårå blir me ti stk. på d meste her, og d tror eg blir veldig koselig. D blir (svine)ribbe t middag og riskrem t dessert - akkurat som i fjor og året før d. Og året før d. Julå e tradisjoner, någe som eg syns e ein veldig fin ting. Bildet t venstre e altså av årets juletre, og sjøl om ikkje alle gavene e på plass, begynne d å nærme seg fullt allerede...

Legg igjen ein fin tanke