13. feb. 2011

"Snø, snø og mere snø..."

Og eg som endelig trodde at snøen va vekke for godt. Den gang ei! Eg merke eg blir nesten litt gretten av å se på all den snøen som lave ned ute. D e fint når d e jul, men eg e temmelig lei snø som bare komme, og som itte to dager blir d is og så slaps!

På fredag blei d ikkje någe skole på meg. Eg sto opp, va innom badet, spiste litt frokost, og så tok eg bussen ut t Sørlandsparken. Hadde et par "hemmelige" ærend der ute. D blåste og va skikkelig ekkelt vær ute, så eg prøvde å ver rask slik at eg kunne ta bussen tbake og komme meg i hus. Va hjemma igjen då klokkå va litt øve ett, og då blei d pensumlesing og blogging på meg. Resten av fredagen gjorde eg egentlig veldig lite. Blei møye TV-titting utøve kvelden. Lagte meg littegrann nachos t middag, og så blei d atter ein gang "Star Wars" på TV. Episode VI denne gangen. Koste meg med "Senkveld", og t slutt kom eg meg t sengs.

Låg lenge i sengå før eg gadd å stå opp i går morges. Herlig med helg! Fekk i meg litt frokost, støvsugde litt, satte på ein vask, og så satte eg meg ned og mimra litt fra tiå på vgs. med DVD-en "Chess" (vår oppsetning fra 2007). Tenk, d e snart fire år siå allerede... Itte kvert satte eg på NM Brass på nett-TV. Artig å få med seg et par korps. Kjæresten kom (endelig) hjem utpå dagen i går, og då blei eg litt glad, ja ;) Såg enda mer på NM, og t middag lagte me ein kanongod hjemmelaga pizza :) Litt "Sound of Music" og då satt eg og sang med!

Grått, eller ska eg heller sei kvitt, vær ute i dag. Me låg lenge og slappte av før me sto opp. Godt med kokt egg og d heile t frokost. Sko egentlig ta oss ein tur ut, men me kom ikkje lenger enn t gangbrunå før eg trynte. Så klart va d jo is under snøen. Skikkelig "blææh". Har derfor gjort litt ting inne istedenfor (enda mer støvsuging, skifting av sengetøy, fiksa ein genser...). Plutselig va d middagstid og i dag prøvde me å lage skikkelig pølsegrateng (mammas gode oppskrift). Og d funka! Knallgodt! Ut i snøværet ittepå, for me hadde bestilt billetter t "Black Swan" på kinoen. Men turen t byen va absolutt verdt d. Skikkelig dyster, men ufattelig bra film! Anbefales for de som like ein utfordrende film :)

"Black Swan"-poster

Kjempegod hjemmelaga pølsegrateng

2 fine tankar - legg igjen noko fint du også

Anonym sa...

Det ser ut som det funka flott ja:) Neste gong får du prøva den originale oppskriftå så du fekk av meg: Blomkålgrateng !
Du fyke endel på glattå: Nå får du tipsa han du leve med om at du ønske deg isbrodder eller staver te geb.dagen...

Silje sa...

Ha, ha! Me har tenkt på brodder ei stund, så nå e d kanskje på tide :P
Og ja, me får vel kanskje prøve blomkålgrateng neste gang (sjøl om den me lagte i går e den beste...) :D

Legg igjen ein fin tanke