10. feb. 2011

Bittelitt ensom...

Sitte her aleina, og d ska eg ver i to dager... Okei, d e ikkje så lenge, men d føles litt lenge ut. Typen e nemlig i Bergen på NM i Brass, og komme ikkje hjem før utpå lørdagen. Me har jo vært fra kverandre lenger enn dette, men d verste e å sitte aleina i leiligheten... Men, eg øveleve vel dette også :P

Syns mandagene e de verste dagene å stå opp på (sjøl om eg begynne seint...). Va kjempetrøtt då d va på tide å stå opp, men d hjalp litt med kokt egg og d heile t frokost.
Framme på skolen kvart på elleve, og då va d ein halvtime t forelesningen sko begynne. Sto ute i gangen, venta og snakkte med någen av de i klassen - som vanligt ;) Dagens tema (struktur innenfor tekst og muntlige ytringer) va et greit tema å forstå. Oppgavene som me sko gjørr i gruppene, gjekk raskt og smertefritt, så me gjekk tidligere enn d me pleie. Eg dro t byen, handla inn mat for ukå, og kom meg hjem. Stappfullt på bussen, og så greide ikkje bussjåføren å stoppa i tide. Dermed måtte eg gå et stykke i regn og slapseføre, så eg va jo dassblaut før eg nådde inngangsdørå. *Urkh* Men eg fekk skifta, og så lagte me någe så enkelt som pita-omelett t middag (du steike litt pepperoni og squash, lage ein omelett, og har t slutt alt dette oppi pita. Og salat attåt...). Blei "The Good, The Bad & The Ugly" på meg mens typen va på øvelse. Spennede slutt, men ganske så langdryg film, så jepp, eg syns den va litt kjedelig, eg!

Tirsdagen kom, og eg va ganske våken t å måtte stå opp før åtte (sto jo opp halv sju kver dag då eg gjekk på videregående, så... piece of cake dette her). På planen sto d at me sko ha om Promethevs-motivet II (altså den andre forelesningen om dette), og i tillegg sko me se "Frankenstein" fra 1931. Dette blei gjennomført, og eg kan nok røpe d at filmen hadde ikkje sett sånn ut hadde den blitt laget i dag. Kom hjem tidlig, og då satt eg litt i sofaen, før eg begynte på middagen. Grøt. Då va i hvert fall eg fornøyd ;) Gjorde ikkje så veldig møye då kvelden kom, men eg fekk med meg "AFV" på TV-en, og då får eg meg alltid ein god latter :D

Ut av sengå, frokost og sånt blei gjort aleina i går, siå eg sko ein del seinere på skolen enn typen min. Eg va ute av sengå halv ni, fekk i meg frokost, og så hadde eg plutselig god tid før bussen sko gå. Hadde ein okei dag på skolen med ein forelesning om "fortellerteknikkens verktøykasse", og på data-laben blei me vist kossn me kan legga t ein bildeserie på bloggen vår. Må jo sei at d gjekk greit å få med seg. Gjekk fra skolen sånn halv to, og kom hjem ikkje så lenge ittepå. Hadde god pastasalat t middag. Resten av dagen sludda/regna/snødde d ute, så me satt inne, såg ein episode av "Mad Men", slappte litt av, og t slutt blei d som vanligt "House". Før me la oss, va d nesten heilt kvitt ute. Og eg som trodde vinteren va øve...

Sov litt lenge i dag, men likevel fekk eg gjort alt d eg hadde sagt t meg sjøl at eg sko gjørr. D blei jo for d meste pensumlesing, litt musikklytting, og før typen sko reisa, lagte me tortillas t middag. Eg vett, d e bare torsdag, men sånn blir d av og t ;) Litt før fire tok han bussen t flyplassen. Som sagt: eg like ikkje at han reise (sjøl om d bare e for to dager), men eg ska nok greie dette også. Va på jobb fra fem t litt på åtte, og d va jo sånn som d pleie. Nå sitte eg her. Aleina. Snart komme "Finding Neverland" med Johnny Depp på TV-en. Den ska eg få med meg. Så e d sengå...

Drømme om vår og varmere vær

Legg igjen ein fin tanke