21. mars 2012

Fine vårdager

Merke at nå går eg bare rundt og glede meg t påsken. Har jo skoleoppgavene som henge øve meg og som eg bør få jobba litt mer med før ferien, men d e ikkje så lett når hjernen har tatt fri. Får jo likevel gjort litt innimellom, så eg ligge ikkje så langt bak planen eg sjøl har lagt (har nemlig lagt meg ein plan med mål som eg ska ha gjort for kver uke). Og så e d så fint vær her for tiå, så d e litt kjipt å sitte inne foran dataen for å jobbe med disse oppgavene. Men eg ska prøve mitt beste den siste ukå før me tar ein togtur hjem t Sola neste torsdag. Når d e så fint vær ute, så har eg lyst t å gå meg ein tur (eller sykle ein tur) - enten aleine, med kjæresten eller med gode venner. Me hadde d så fint på tur i helgå med svaner, sol, sjø, sykkel, fuglekvitter og alt d som hørre våren t. Merke at sjøl om d begynne å tilspisse seg litt med oppgavene, e eg lettere t sinns med så mye lys og varme rundt meg :) Siden d e verdens poesidag i dag, slenge eg med någen fine ord om den herlige årstiden me e inne i: "Våren er vakker for den som lenge har hatt vinter." (B. Bjørnson). Håpe våren e kommet for å bli :)

Legg igjen ein fin tanke