14. apr. 2011

Konsert og snart ferie :)

Merke at eg har (sånn nesten) nedtelling t påske, og NÅ e d ikkje lenge igjen ;) Som sagt, d e jo kjekt på skolen og sånn ellers, men dagene går litt i ett... Derfor ska d bli greit med ein liten pause fra kverdagen :)

Hadde ein dag med masse sol på mandag. Eg hadde lite lyst å sitte i ein forelesningssal siå d va sol og heilt vindstille ute... Vel, me fekk i oss kokt egg t frokost, og itte å ha pussa "tannebissene" va d avgårde t skolen. Denne gangen tok me steget litt inn i dialektens verden. Dialekter e någe eg alltid har interessert meg for, og då e d kjekt å lære enda mer. Hadde bare to timer med forelesning den dagen, så eg kom hjem halv to, og då va d rett ut i solå med pledd, kryssord og bok. Kjempeherligt!!! Då kjæresten kom hjem, lagte me ein god eggerøre t middag. Spelte bittelitt Yatzy (der eg tapte så det sang), litt lesing og "Kongsvik ungdomsskole" på TVNorge ;)

Neste tirsdag kan me sove lenge, men denne tirsdagen va d opp t vanlig tid... Ikkje gøy (skikkelig trøtt), men med oppvarma lasagne t frokost, gjekk d ganske greit ;) Rett t skolen der forelesningen begynte kl.ni, og då hadde me om bokå og filmen "Fluenes Herre" av forfatteren William Golding. Eg kan ikkje sei at d e ein kjekk bok å lese, men den e veldig interessant. Lærte møye om symbolikken i bokå/filmen og ellers litt generelt om handlingå. Læreren måtte gå halv tolv, så me va tidlig ferige. Eg tok ein tur t byen der eg sko bytte ein bluse som eg hadde fått t bursdagen. Fant meg både ein ny bluse og et sett med øredobber :) Kom hjem, leste litt i aviså og t middag blei d hjemmelaga hamburgere. Nydelig, seie eg bare! Han sko på jobb, og då leste eg litt i ei bok og gjorde generelt lite. Blei litt kortspeling før me kom oss i seng.

I går va d også skikkelig fint vær ute. Sto opp halv ni, fuglene sang og d va bare fryd og gammen :) Fin start på dagen. På bussen på vei t skolen satt eg og leste i bokå "Salvadoreña". Foreløpig ei veldig bra bok :) Kom fram t skolen, og då blei d forelesning om sosiale medier (har hatt ein del om d før, men får visst aldri nok...). Satte meg på biblå itte på og jobbde bittelitt på temaprosjektet (nettsiå), og d blei svømming kl.ett. Kjempeherlig å få bevegd seg rundt omkring i vannet! Spiste middag på skolen ittepå for å gjørr d lettvint. Kom hjem, og då begynte eg så smått å pakke t me reise på fredag (t Sola på påskeferie). Fekk også lest litt mer i bokå som eg holde på med, og d va den onsdagen.

Semesteroppgaven va hovedmålet for dagen i dag. Kom meg ut av sengå bittelitt øve ti, og då va d rett på badet. Satte på ein vask, tok oppvasken, henta bossbøttene, og då d va gjort, satte eg meg ned og fekk i meg litt frokost. Fekk gjort ein del på oppgaven sjøl om d ikkje blei gjort så himla effektivt. Eg lagte middag t "gubben" kom hjem og i dag blei d tacostesmørbrød og masse salat (må bruke opp rester før me tar ferie...). Avgårde t jobb, og rett itte jobb tok eg t bussen t byen. Kjæresten og eg sko nemlig på konsert med Kristiansand symfoniorkester i domkjerkå. Kjempefin konsert med Faurés "Requiem" som høydepunkt. Nydelig! Hjem t Sola i mårå...

Knopper på trærne

Brune blader, men bare vent. Snart blir d grønt!

Legg igjen ein fin tanke