7. apr. 2011

"...derfor vil vi gratulere, og ønske deg lykke og hell"

Snart påske, og d glede eg meg t... Men eg har hatt ei fin uke med bursdagsfeiring, sol og lite skole :P

Mandag blei vel egentlig sånn som mandager pleie å bli ;) Kunne fint å stått opp møye seinere, men d e jo veldig greit å komma i gang med dagen. Åt god frokost, og så va d atter ein gang avgårde t skolen. Hadde om småord og diskursmarkører som liksom, bare, ja, nei, sånn og andre ord som ikkje har leksikalsk betydning eller grammatisk innhold. Interessant, men også litt svevende angående ka som e ka. Hadde ein liten framføring parvis om semesteroppgaven (ka me kom t å finne, utfordringer etc.). Dro t byen og handla litt, og me hadde rester t middag (fra lørdagens pizza). I posten va d komt ein pakkelapp, så me gjekk tur t KIWI for å henta pakken. Heilt passelig varmt ute, så d va herlig å ta seg ein tur. Litt TV-tid, skolearbeid og d va den dagen.

21-årsdag på tirsdag. D heile starta med at rett øve midnatt begynte d å regne, så kjæresten og eg sprang ut i morgenkåpe og fekk redda vasken som me hadde hengt ut. Då me igjen la oss t å sove, fekk eg høre "gratulerer med dagen" ;) Sto opp då alarmen ringte, og t frokost hadde me rester fra søndagens pastarett. Nydelig frokost! Fekk et kjempesøtt kort av kjæresten der d sto møye fint. Eg blir jo så fort rørt, så d kom et par tårer i øyekroken. "Gubben" dro avgårde t skolen, mens eg blei hjemma. Koffor d? Jo, læreren va sjuk, så forelesningen blei avlyst. Gjorde bittelitt på semesteroppgaven, sendte ein del mail t fotografer i forbindelse med temaprosjektet (nettstedet om Anne-Cath. Vestly) og slappte også litt av med film. Rett rundt ett fekk eg besøk av hu venninnå mi som eg kjenne fra vgs. og Bømlo. Fekk ein kjempesøt sparegris forma som ein elefant ("sparefant"), ein liten kattefigur og et artig kort. Satt og snakkte sammen, og me lagte nachos t middag m/guacamole og salat t kjæresten min kom hjem. Smakte veldig godt. Av familien fekk eg klær (den pakken me henta på mandag) og av kjæresten fekk eg aloe vera, "Knerten gifter seg" (DVD) og gavekort på ryggmassasje. Kjempefine gaver. Åt Oreo-iskake t dessert, og den va knallgod! Blei aleine ittepå, men eg koste meg med den nye filmen, og då kjæresten kom hjem fra jobb, såg me ein episode av "Tintint" Finfin bursdag :D

Kom meg t skolen i går. Av ein eller aen grunn følte eg d va torsdag, men d va d jo ikkje... Spiste litt frokost, og så på forelesningen i dag blei d møye snakk om multimedia og ka slags funksjoner disse har. Va ferdig kl. tolv, og då satte eg meg på biblå og slappte litt av og gjorde litt skolearbeid. Svømming kl. ett, og også i dag klarte me 1000 meter. Men me klarte å ver mer effektive, så me va litt slitne ittepå ;) Enkel middag med karbonader, poteter og hjemmelaga brun saus. Semesteroppgaven og ellers lite. Eller - me såg "The Dark Knight" før me la oss :)

I dag kom eg meg ut av sengå då klokkå va ni, innom badet, frokost og ti på ti satt eg på bussen. Sko ikkje på skolen, men t hu venninnå fra klassen som eg jobbe sammen med på semesteroppgaven. Me skreiv ikkje så møye, men me snakkte veldig møye om oppgaven, så d blei jo for d meste skolerelatert snakk. Dro t byen ittepå der eg hadde flerne ærend :) Kom meg hjem og då va klokkå kvart øve ett. Slappte litt av, og så lagte me blomkålsuppe og tomatsalat t middag. Fortreffelig! Jobben i fem-tiå, og i dag va d kjekt (d e så kjekt å se når aspirantene seie de vil spela og syns opplegget e gøyalt). Kjenne eg e litt trøtt nå...

Krokus 

Den gode iskakå

Fine gaver :)

På med den nye boleroen :)

Legg igjen ein fin tanke