10. apr. 2011

Dyrene i Afrika :)

Ein superduper helg med supredupre mennesker! I tillegg har vårsolå gjort sitt t at helgå har vært heilt perfekt :D

Greide ikkje å ligge så lenge i sengå på fredag. Eg følte eg måtte komme meg opp og ut av sengå for å få gjort någe i løpet av dagen ;) Sko nemlig få gjester på besøk på lørdag, så d va diverse i leiligheten som måtte gjørrs. Va innom badet aller fust før eg begynte på alt d andre. Vaska badet, støvsugde stuå og fiksa gjesterommet. Og generelt rydda litt... Itte at husstellet va unnagjort, satte eg meg ned og fekk gjort ukas bloggoppgave. Kjæresten kom hjem itte kvert, og t middag lagte me pastasalat. Den smakte skikkelig godt! :) Ellers så såg me litt på TV, og la oss litt tidlig sjøl om d va fredag.

Alarmen ringte kl.ni i går morges. Me sko nemlig t Dyreparken, og då nytta d ikkje å sova vekk heile dagen. Fekk i oss god frokost, rakk å slappe litt av, før me så tok bussen t Dyreparken. Va framme ca. halv tolv, og me blei der heilt d parken stengte kl.15 :) Må bare sei d at grunnen t at me reiste dit, va at me hadde et sett med gratisbilletter som me måtte få brukt ;) Vel, solå skinte og d blei någen kjempefine timer blant alle dyrene. Me såg geiter, kyr, ulver som blei mata, gauper, løver, sibirsk tiger, fjellrev, jerv, aper, fugler, sjiraff, sebra og mange andre dyr. Hadde med matpakke og kakao, så me va skikkelig på tur. Kjempefin opplevelse! Kom hjem halv fire, og då va d på med litt finere klær, lagte lasagne og halv seks kom d gjester på dørå. D va to venninner fra klassen som kom hit for å feire bursdagen min :) Kjempefin kveld med møye snakking, bursdagshatter, spill (Party Alias) og "Grease". Hu eine reiste hjem med siste buss, mens hu andre sko øvenatte her (og så klart satt me oppe litt lenge og snakkte før me la oss...).

I dag sto me opp før klokkå va passert elleve. Fekk rett og slett ikkje sove lenger i tillegg t at me hadde jo besøk ;) Lagte ordentlig helgefrokost, snakkte møye og så va d på tide for venninnå mi å reise hjem... Resten av dagen har me stort sett gjort lite. Skifta på sengå, tatt oppvasken, løst kryssord ute i solå og d blei kylling og ris m/tilbehør t middag. Litt TV og enda mer kryssordløsning ;)

Gaupe

Surikat

Fjellrev

Løven Aslan

Sibirsk tiger

Glupske og spreke ulver

Legg igjen ein fin tanke