10. mars 2011

Skole og ein god del hekling

På'an igjen med skole og forelesning. Litt greit å komme i gang itte ei uke med fri, men eg e ikkje den flinkeste t å stå opp om morgenen... :P

Tok oss god tid på mandag, som me så ofte pleie i starten av ei ny uke. Godt med kokt egg t frokost, og så e d alltid litt ekstra koseligt å ha god tid ved frokostbordet. Tok bussen t skolen halv elleve, og då blei d ein halvtimes venting før forelesningen begynte. D gjorde egentlig ingenting, for eg hadde med meg ei bok og itte kvert kom også de andre i klassen. Forelesningen som blei holdt va ein fortsettelse fra forrige gang med enda mer innføring i transkribsjon og ka me ska se på når me ska analysere klippet vårt t semesteroppgaven. Hadde ikkje gruppearbeid, men heller ein aktiv forelesningstime. T slutt va d midtveisevaluering og siå d ikkje va tillitsvalgte eller vara t stede, gjekk eg fram og fiksa d ;) Dro t byen for å handla inn mat for ukå, og t middag va d rester av pizza fra lørdag. Spelte litt Yatzy, såg litt på TV, hekla enda mer på teppet mitt, og t slutt blei d rett i seng.

Tirsdag kom, og då va d grusomt å stå opp før kl. viste åtte. Har blitt bortskjemt itte ei uke med fri, ja ;) Me kom oss begge to avgårde t skolen, og forelesningen for min del begynte kl.ni. Forelesningen denne tirsdagen dreide seg om den såkalte "barnemorddebatten" med Knut Hamsun i spissen (1915-16). D hørres jo ganske grusomt ut, men må sei at d va litt interessant. Hadde litt gruppeoppgaver, og eg kom hjem sånn halv to. Lagte grøt t middag før "gubben" sko på jobb, og grøt smake jo alltid godt :) Leste, heklet og slappte av resten av dagen.

I går va d "åpen dag" på universitetet, og pga. d så va d ingen undervisning. Me blei hjemma. Sov litt lenge, men ikkje så lenge som d me gjørr i helgene. Åt god frokost, og så va d fram med skolesaker. Han med matematikken, og eg med mine artikler og ukas bloggoppgave. Så klart blei d ikkje veldig effektiv jobbing, men ting blei gjort. Lagte pastasalat t middag, og før d blei kveld, gjekk me ein liten ittemiddagstur. Kjempefint! Litt kortspeling, "Mad Men" og så klart litt hekling. Og: gratulere t pappa som hadde bursdag i går! Skulle gjerne vært hjemme og feira deg ;)

Sjøl om d i dag e torsdag, va eg på skolen. Forelesningen som me sko hatt i går, blei flytta t i dag istedenfor. "Hoppa" ut av sengå, slengte i meg litt mat, og så tok eg bussen t skolen. Hadde om nettjournalistikk i dag, og d va heilt okei. Satt i kantinå og leste litt i ei bok, og då kl. va ett, gjekk kjæresten og eg bort t Gimlebadet (midlertidig basseng i Kr.sand siå de ska bygge ny svømmehall). Kjempeherligt å endelig få bada litt igjen. Kjøpte klippekort, så nå e me nødt t å gå der ;) Blei ein lettvinn, men god omelett t middag, og så va d atter ein gang jobb igjen. Kjekt! Nå e d litt "Mad Men" og hekling her :D

Har også holdt på med litt bilderedigering. Her fra Korfu sommeren 2008

D går framøve ;)

Snøen smelte!!!

Legg igjen ein fin tanke