13. mars 2011

Herligt med helg!

Kan vel ikkje sei at me har gjort så veldig møye denne helgå. Men d e sånn eg like helgene :) Har handla litt, støvsugd og ordna leiligheten litt og eller har d blitt tid t kortspel, film, Yatzy og hekling.

På fredag hadde eg veldig lite eg sko ha gjort av skolearbeid, og dermed hadde eg ingen stor motivasjon t å komme meg på skolen. Sov nok litt lenge, men før eg sto opp, leste eg den eine artikkelen som eg hadde på planen. Kom meg ut av sengå, og inn på badet, og då eg va ferdig der, spiste eg litt frokost. Fekk lest resten av dagens pensum og d tok ikkje så veldig lang tid. Blei enda mer lesing på meg ittepå, for då leste eg ut "Breakfast at Tiffany's" av Truman Capote. Såg filmen ittepå imens eg satt og heklet. Søt film! Kjæresten kom hjem halv tri, og då blei d god kyllingbruschetta m/tomatsalat (og også litt agurk...) t middag. Den middagen der smake himmelsk! På TV-en såg med den fuste av "Pirates of the Caribbean"-filmene. Lenge siå sist ;) Snakkte så vidt med mamma på telefonen, og så va d "Senkveld".

Sov lenge i går. Me må jo benytta sjansen når den fust e der ;) Itte å ha spist ein nydelig helgefrokost, tok me fatt på oppvasken, skifta på sengå, støvsugde og litt av kvert i leiligheten. Herlig å setta seg ned ittepå og vite at man har gjort någe fornuftig. Halv to fekk me besøk av ei bekjent av oss, og d va veldig koselig. Gjekk ein tur t butikken (herlig med ein liten luftetur ein halvtimes tid), og så blei d kortspeling. Hu reiste hjem i fire-tiå, og då slappte me bare av. Satte på film to av "Pirates of the Caribbean", men me rakk ikkje å se den ferdig før me måtte begynne på middagen. Blei tacosalat t middag, og d va godt (men må innrømma at d blei jo litt likt som taco...)! Såg ferdig filmen, og resten av kvelden tok me d heilt med ro...

Har gjort litt av alt og ingenting i dag ;) Sto opp skikkelig seint, men d va herligt! Litt frokost, ryddda sammen litt tøy, og før me gjorde någe mer, spelte me ein runde med Yatzy. Blei veldig jevnt, men eg vant :) Satte oss ned i kver vår ende i stuå og gjorde litt skolearbeid. Fekk så vidt begynt på transkribsjonen t semesteroppgaven i KOM 102. Itte møye om og men, glede eg meg litt t å skikkelig ta fatt på dette her ;) Lagte kylling og ris t middag, litt hjemmelaga fruktis t dessert og så siste film i "Pirates of the Caribbean"-serien. Og så klart hekling :)

Så langt har eg komt nå

Legg igjen ein fin tanke