27. mars 2011

"Nøtteliten bor i toppen av et tre..."

Kan vel ikkje skryte på oss å ha gjort alt for møye denne helgå, men litt har me fått gjort. Helgas høydepunkt va vel tur i vårsolå og litt baking :)

Fredagen blei litt slapp, d ska eg ærlig innrømme. Kjæresten min sleit veldig med å komme seg ut av sengå og t skolen den dagen, men eg klarte å dytte han ut t slutt ;) Sjøl så tok d ganske lang tid før eg kom i gang med dagen. Hadde ikkje så møye skolearbeid som sto på planen, men itte å ha spist litt frokost, kom eg så vidt i gang med semesteroppgaven del 2 (å analysere selve transkribsjonen). Ellers så slappte eg av, og då kjæresten kom hjem, bytta me på å koke grøt (risengrynsgrøt som me sko ha t middag). Smakte godt på ein fredag ittemiddag. Blei et par runder (fire for å være eksakt) med Yatzy og eg tapte alle gangene. Men, men... Satte oss heller ned i sofaen og såg den utrolig spennende filmen "The Prestige". Anbefales virkelig!!! Spelte litt kort, og hadde ein rolig kveld.

Me hadde ein kjempefin dag i går! Sto opp sånn passelig tidlig/seint, og itte å ha vært på badet, åt me den vanlige helgefrokosten. Kjempefin start på dagen! Ellers så blei d støvsuging, oppvask og litt sånn smårydding, før me tok på oss ytterklær og gjekk ut i den nydelige vårsolå. Slo av ein prat med husvertene våre, og så gjekk me. Gjekk litt bortøve i nærområdet og t slutt endte me opp i ein skog rett ved Søm kirke. Klatra opp på ein haug inne i skogen, og der satt me og nøyt den friske luftå. Plutselig fekk me øye på Nøtteliten i et tre rett bak oss. Ekorn e så utrolig søte dyr der de springe opp og ned treet, fra grein t grein :) Va ute på tur i godt øve halvannen time, og d va deilig å komme inn og kjenne at man har vært ute... Littegrann skolearbeid, kortspeling og t middag lagte me taco. Filmen "Billy Elliot" blei sett og eg grein meg igjennom heile filmen... Earth Hour og bittelitt fotballkamp.

Været ute har vært relativt i grått i dag, så dermed har me egentlig bare vært inne. Sto opp seint i dag, men me har fått gjort møye ut av dagen likevel. Har vaska øve diverse benker og bord, tatt ein vask, skifta på sengå og lagt grove pestosnurrer. D høres kanskje litt sært ut, men de blei skikkelig gode (kan ha d som matpakke på skolen blant aent...)! Ittepå tok me fram kvert vårt instrument, eg trombonen og han tubaen, og så spelte me litt sammen. Me fant ut at d va nok fuste gangen me spelte sammen uten at d va korpssammenheng! Men gøy va d ;) Laks t middag og d va som alltid godt. Litt TV og også litt kortspeling :)

Nesten gjennomsiktig blad

D e jo fint å se på, då...

Nøtteliten

Sko nesten trodd d va "Forrest Gump"...

...og dette e jo "Tre Nøtter Til Askepott"

Knallgode pestosnurrer!

Legg igjen ein fin tanke