12. jan. 2011

Fuste skoleuke i 2011

Både kjekt og litt tungt å komme i gang igjen itte juleferien. På søndagskvelden dro me t byen, spiste middag på Peppes Pizza og så va d tid for å se "The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader" på kino. I 3D. De hadde gjort om ein del på historien, men ellers så va d veldig kjekt (og litt ekstra spennende siden d va i 3D...). Kjempefin avslutning på ein nydelig juleferie!

Myk start på semesteret siden eg ikkje begynte på skolen før 11.15 (mandag). Dro t skolen med bussen som gjekk litt på ti, slik at eg fekk kjøpt eg par bøker før forelesningen startet. Traff hu eine på studiet mitt før forelesningen, så me satt og snakkte litt før timen begynte. Emnet me startet med va "mellommenneskelig kommunikasjon" (KOM 102). Jepp, laaangt ord. Kort sagt går mye av dette emnet ut på å se på forskjellige kommunikasjonssituasjoner, språkhandlinger og generelt ka kommunikajson e for någe. Hadde både forelesning og gruppeoppgaver, og då klokkå va tre, va skoledagen ferdig. Tok bussen t byen, og der blei d bittelitt shopping (januarsalg), og så handla me inn mat for ukå. Interessant å komme seg opp bakken fra bussholdeplassen t leiligheten vår. Bakken va full av is, og med tre poser mat, så va d ikkje bare bare å komme seg helskinnet opp den bakken. Men d gjekk ;) Omelett t middag, og ellers litt pensumlesing og slappt av.

Tirsdagen kom, og då sko eg begynne kvart øve ni. Så klart va bussen forsinka, så eg va to minutter for sein inn t forelesningen. Heldigvis va eg ikkje aleina... "Sjanger og estetikk" (KOM 106) va emnet som sto på programmet denne dagen. D e dette emnet eg har gledet meg mest t. To skjønnlitterære bøker og en haug med filmer e ein del av pensumet :) Hadde introduksjon t faget, diskuterte litt rundt ka estetikk e, og så va me plutselig ferdige for dagen! Leste litt pensum då eg kom hjem, suppe og baguetter t middag, og mens kjæresten va på jobb, satte eg på pensumfilmen "Double Indemnity". Filmen e i kategorien film noir, og d va spennende å se ein slik film (kan ikkje sei eg har sett så mange av de...).

I går va d klart for introduksjon t d siste emnet me ska ha i dette semesteret, og d va "digital formidling" (KOM 103). Dette tror eg kan bli et artig emne med blant annet blogging og læren om kossn å lage nettsider. Så klart ska me ha ein god del teori også, men d e jo ofte d pratiske som e kjekkest. Eg glede meg! Hadde fust forelesning, og så va d lab-arbeid der me oppretta blogg og prøvde oss litt frem på kossn å redigere bloggen og profilen vår. Merka eg va trøtt då eg kom hjem, så eg duppte litt av før d blei spaghetti og kjøttdeig t middag. Såg ein episode av "Mad Men" (sesong 3), og heilt t slutt så va d nok ein gang "House" på TV-en.

Siden d har vært litt tungt å komme i gang, tok eg ein "jobbe-hjemme-dag" i dag. Torsdager og fredager e studiedager for min del, så d gjelde jo å gjør någe fornuftig sjøl om d e lett å ta helg... Har fått lest ein god del av ukas pensum og har også fått postet fuste innlegg på skolebloggen. Sjekk den ut her: http://siljehusmor.wordpress.com

Snart e d middag og så e d jobb (instruktør i skolekorps for de som ikkje har fått d med seg...). Så oppfordre eg folk t å sjekke ut skolebloggen min :)

Ein katt va på besøk ute i snøen :)

Legg igjen ein fin tanke