20. jan. 2011

Blogging både her og der

Sånn egentlig så har eg jo bare om blogging i d eine emnet, men plutselig så låg alle wordpress-bloggene t alle studentene ute på Fronter, eg drømte om blogging, og eg må jo i tillegg lese meg opp for å kunne legge inn et nytt innlegg på skolebloggen min. Så, jepp, blogg både her og der! *Puh*

Då mandagen kom, kunne eg fint hatt helg et par dager t ;) Men, itte ein bedre frokost, kom me oss begge to avgårde t skolen. Eg hadde ein time på meg før forelesningen begynte, så eg satte meg ned på biblioteket og leste i pensumbokå "Fluenes Herre". Faktisk ei ganske bra bok :) Kvart øve elleve (11.15) va d klart for KOM 102. Eg innrømme at dette e d emnet som e vanskeligst å "få tak på". Syns d e litt vanskelig å forstå ka me ska lære og ka me egentlig holde på med... Men, men. Me va i hvert fall innom implikaturer og transkribsjon, og dette blei også ein del av gruppeoppgaven me sko jobba med. Litt oppsummering, og så føyk eg avgårde t sentrum. Fekk tak i skoletter på tilbud (støvlettene mine holde nok ikkje ein sesong t...), innom biblå og så blei d handling. Sånn ukeshandling ang. mat hvis någen lurte. Lagte någe så enkelt som pannerett fra Findus t middag. Kjæresten sko på øvelse, og då satte eg på "Batman Returns". Musikken e kanon, men filmen va så som så...

Blei litt tidlig opp på tirsdag, for då begynte forelesningen kvart øve ni. Heldigvis va ikkje bussen forsinka i motsetning t forrige tirsdag, så eg rakk timen med god margin :) Tre kjempeinteressante timer om kriminalfortellingen og litt om film noir. Eg lese jo møye krim sjøl, så eg storkoste meg ;) Kom hjem då klokkå va halv ett, og då blei d litt geeking for å se om eg fekk t å lage et tema t skolebloggen min. Men d e lettere sagt enn gjort! Lagte grøt t middag, og den va ferdig rett itte at kjæresten hadde kommet inn dørå. Slappte av resten av dagen, og så blei d ein episode med "Mad Men" før me la oss.

Eg kan i hvert fall med hånden på hjertet sei at i går blei d møye snakk om blogging. Forelesningen handla om web og blogging. Hadde litt diskusjon i forelesingen, og d e kjekt, for då føle du at du e litt mer delaktig i timen. Hadde data-lab fra tolv t to, og då fekk me ein kort innføring om html-koder. Kom meg hjem, og då lagte me spaghetti og kjøttdeig (med litt salat ved siå av...) t middag. Satte oss ned i sofaen itte middagen og såg pensumfilmen "Blade Runner". Ikkje min type film, men må eg, så må eg... Fekk med oss "House" i mens me slurpa i oss kakao! :D

Har jobba hjemme i dag med både blogg og diverse lesing av pensum. Tok meg tid t ein tur t KIWI i d fine været. Solå skinte og d va herligt å lufte vettet litt. Sko nemlig hente to pakker, så d va egentlig derfor eg gjekk den turen... ;) Slappte av litt då eg kom hjem, fekk i meg bittelitt mat, og halv fem va d atter ein gang jobb. Kjekt! Fekk kjempegod wok som typen hadde lagt då eg kom hjem :)

Skjermdump fra skolebloggen ;)

Endelig begynne snøen å smelte - sånn litt i hvert fall...

Legg igjen ein fin tanke