5. des. 2010

Vil ha ferie!

Nå e eg lei!!! Glede meg t itte kl. 15 i mårå, for då e endelig siste eksamen øvestått (og då e d jo juleferie). 

Kom oss t skolen på fredag også, men kunne fint ha vært i sengå heile dagen :) Me va ein gjeng fra klassen som hadde delt på å skrive sammendrag fra den hersens bokå av McQuail, så d blei bare 54 sider på norsk, og ikkje 300 sider på engelsk! Genialt! Brukte mesteparten av dagen t å lesa i gjennom dette sammendraget. Og plutselig mens eg satt der og leste, kom eg på at eg ville ha pakkekalender! Så derfor reiste me t byen då me va ferige, tok oss ein tur på Upstairs, og der kjøpte me masse stæsj t kver vår pakkekalender (eg kjøpte ting t han og omvendt). Kjempeartig! Kom hjem, lagte pannekakerøre, og mens kjæresten steikte pannekakene, pakkte eg inn alle "dingsene", og då eg va ferdig, sto maten på bordet. Godt med pannekaker t middag! Såg julekalendere på TV, og alt d vanlige som går på NRK på ein fredagskveld :)

Sov lenge og vel på lørdag, og d va jo herlig! Skikkelig helgefrokost, og før d blei eksamenslesing, tok eg oppvasken og leste ut ei krimbok. Fekk lest litt på pensum i løpet av dagen, men merke at nå e motivasjonen på bunn, og eg ser som sagt fram t ferien! Kjæresten sko på julebord med Agder Brass, så då kvelden kom, va eg aleine her. Åt litt nachos t middag, såg julekalendere, filmen "The Graduate" (debutfilmen t Dustin Hoffman) og så klart "The Royal". Gjekk opp på soverommet, henta dynå mi, og la meg t rette i sofaen for å se på nattfilmen på NRK som i går va "Match Point". Slutten va skikkelig spennende! Rett før filmen va ferdig, kom "gubben i huset", hjem og me la oss rundt halv to.

Me greide faktisk å stå opp halv elleve i dag (nesten rekord t å ver søndag...), for me tenkte me sko få någe ut av dagen... Spiste god frokost også i dag, og før me begynte på eksamenslesing, gjorde me någe så avslappende som å løse kryssord :) Resten av denne dagen har eg virkelig prøvd å få meg sjøl t å lese, men nå e d stopp! D får briste eller bære i mårå! Hørt masse på musikk, spelt litt kort, åt pastasalat t middag, og ellers så blir d nok litt TV-titting utigjønå kvelden. Grue meg t i mårå, men, men... Om under et døgn har eg ferie!

De "fine", hjemmelaga julekalenderne våre :D

Fineste genser på jord!

Legg igjen ein fin tanke