2. des. 2010

Bare ein igjen!

Her går d for tiå i julesanger, og lesing, lesing og mer lesing. Men nå e d bare ein eksamen igjen (fire dager t...) og så e d ferie :) E kjempeklar nå! Ska bli kjempeherlig med litt fri der eg ikkje trenge å tenka på skolen!

Mandag va siste lesedag før eksamen i emnet "tekst og tolkning". Sto opp, spiste litt frokost, og me kom oss begge to t skolen den dagen. D va plass på skolebiblioteket, så me satte oss der med pensum, og leste/puggte. Mesteparten av d eg leste på, omhandla semiotikk og retorikk. Litt halsveis interessant, men for d meste gørrkjedelig! Dro t byen for ukens handling, men før me kom så langt, va me innom ein kompis av typen min. Kaffe og møye snakking :) Kom oss videre på handletokten vår og då me kom hjem, blei d någe så enkelt som fiskegrateng fra Findus t middag. Ein siste gjennomlesing av notatene, og før me sovna, såg me ein episode av "Black Books".

Sjøl om eg va trøtt som bare fy tirsdagsmorgen, fekk eg i meg litt mat, og så tok eg bussen som gjekk herifra ti på åtte (eller, den va ti min. for sein, så ca. åtte...). Møtte på ein del av folkå fra klassen i kantinå, der de satt og snakkte om ev. spørsmål t eksamen. Fant rommet eg sko ver på, fant meg ein plass, og kl.ni va d utdeling av oppgavene. Eg følte eg kunne litt om alle (d va fire og me skulle velge to), så eg brukte litt tid på å velge ka oppgaver eg skulle skrive om. Klarte t slutt å velge, og eg følte at eg fekk skreve någe vettugt på begge oppgavene. Omtrent umiddelbart itte eksamen, va någen av oss i møte med faglærer og ein t ang. eksamen i KOM 104. Fekk svar på d me lurte på, men heilt fornøyde på løsningen blei me ikkje. Men, men... Slappte av då eg kom hjem, og kjæresten lagte grøt t middag! Nam! :) Såg filmen "Bonnie & Clyde", og ellrs slappte eg bare enda mer av. Tok ein tidlig kveld...

Tok oss tiå t å sove lenge på onsdag, og d va ganske så greit ;) Kokte egg t frokost, og hadde med andre ord skikkelig helgefrokost midt i ukå. Gadd ikkje å dra t skolen, så d blei ein "lese-hjemme-dag" med et lite hint av husarbeid (kjent fenomen i eksamenstiå). Fekk likevel gjort ferdig notatene og printa dette ut slik at eg fekk lest litt på de. Skreiv julekort, spaghetti og kjøttdeig t middag, og siå d va fuste desember, måtte eg jo få med meg "Olsenbandens første kupp" på TV2 (julekalender). Gode barndomsminner! Lagte vafler, såg "House", og d va vel stort sett onsdagen.

I dag kom me oss faktisk t skolen, og der blei d enda litt mer lesing på notatene, og så begynte eg å lese litt i den eine av pensumbøkene. Har heldigivs lest d aller meste fra før, så nå gjelder d å friske opp på diverse begrep, teorier og navn. Lunsj, lesing, lånte to filmer (må jo ha litt pause når helgå komme...), og t slutt hjem. Blei wok t middag denne torsdagen og, men d e jo godt, så d gjørr jo ingenting å ha d litt ofte :) Rett på jobb, og nå skrive me ferdig julekort :)

Lite bilder i d siste pga. all lesingen, men slenge med bilder av "Bonnie & Clyde", både de ekte og de fra filmen :P

Legg igjen ein fin tanke