4. nov. 2010

"En sommer er over..."

Sommeren e så definitvt øve her på Sørlandet! Ikkje for d, solå titte nå litt frem i ny og ne, men for d aller meste e d vind, surt vær, regn og mørke dager. Og kaldt! Høsten e her for fullt!

Itte ein helg i Oslo, va d på'an igjen med skolen på mandag. Ikkje fullt så kjekt å stå opp tidlig itte at d ikkje blei så altfor møye søvn i løpet av helgå. Men, eg øvelevde d og ;) Kom oss på skolen, og før forelesningen begynte kl.12.15, fekk eg heldigvis lest d pensumet eg sko. I løpet av de to timene med forelesning, fekk me flerne gode tips på kossn å skrive ein god reportasje. Syns d e greit å ha med seg i bagasjen nå som me holde på med akkurat d! Blei ein tur rundt omkring i sentrum, der eg blant aent va innom biblå, og t slutt handla me for ukå. Veldig enkel middag, for "mannen" i huset skulle på øvelse, og då va d greit å ha någe som gjekk kjapt å lage. Ellrs så slappte eg av med TV og ei bok resten av den kvelden :)

Blei ein "jobbe-hjemme-dag" på tirsdag, og d funka jo for så vidt, d, sjøl om ting ikkje blir gjort fullt så effektivt som på skolen. Leste d pensumet eg sko (t onsdagens forelesning), og resten av tiå blei brukt t å skriva på portrettreportasjen. Fekk skreve ein innledning, så nå e eg i gang :) Kokte grøt t middag, og den blei skikkelig god! Kvelden fortonte seg ganske likt som mandagen...

Skjedde ikkje så veldig møye på onsdag utenom at eg va på forelesning i 3 timer, hjem, slappte av, me lagte pastasalat t middag, og så blei d kortspeling, "Black Books" (kjempemorsom svart, britisk komedie) og så klart "House".

Me kom oss avgårde t skolen i dag sjøl om d va studiedag. Men d e d greiaste, siå d e der me får gjort mest ;) Leste fust pensum for morgendagen, og deretter brukte eg tiå mi t å skrive videre på reportasjen. Gjekk trått i begynnelsen, men itte ein litt lengre pause med god lunsj og koselig prat, gjekk d møye bedre. Og i hvert fall då eg kom på å hørra på musikk samtidig :) Fekk skreve ned ein god del, og så va me hjemma igjen t ti øve to. Eg lagte då pannekakerøre, og "min bedre halvdel" tok seg av jobben med å steike pannekakene. Smakte jo godt d, som pannekaker alltid gjørr! Rett på jobb som instruktør, og nå sitte me her i sofaen og følge litt med på "Hvem kan slå Aamodt & Kjus". Festlig! 

Litt kjedelig bilde, men d har vært sånn nesten heile ukå: regn og grått vær!

Den spreke lavalampa mi :D

Legg igjen ein fin tanke