30. aug. 2010

Skolelitteratur.....

Nok ein ny uke har begynt, og eg tenkte at nå må eg skriva litt om helgå som nettopp va. Fredagen va d tidlig opp (halv sju), sjøl om me hadde forelesningsfri. Eg tenkte at någe måtte eg jo gjørr ang. skolearbeid. Fiksa bildene t innlevering i Photoshop, og ellrs leste eg litt mer i ei av skolebøkene. Tok ein tidlig helg :) Resten av fredagen gjekk unna på et blunk, med pannekaker t middag og ein liten spasertur t butikken.

Itte å ha spist ein god frokost (med nystekt brød) på lørdag, dro me t Spicheren, treningssenteret ved UiA, for å teste ut svømmebassenget. Herlig!!! Ein liten tur t byen, der me traff på kjentfolk, og ellrs ein rolig kveld med stearinlys og heile pakken. Koselig! 

Søndag (i går m.a.o) blei ein skikkelig rydde - og vaskedag. Vasket badet, støvsugde stuå, gangen, soverommet og diverse smårydding her og der. *Klapp på skulderen* Selveste Poirot avslutta dagen ;)

Dagen i dag har vært okei den. Kom oss på skolen t ni, og der satt eg og leste, skreiv notater og diverse skolerelaterte saker frem t forelesningen begynte kl. 12.15. Emnet me hadde i dag va "skrift og bilde". Innføring i faget, og generell innføring i diverse sjangrer som blir brukt innenfor journalistikken. Jobbde med någen oppgaver i grupper ittepå, og d va kjempekjekt. Dro t byen for å handla inn for ukå, og d blei fiskegrateng t middag :)

Jeppsann, her e då ein liten del av pensumet som eg ska igjennom nå i høst. Kjøpte to nye bøker i dag, og nå mangle eg bare ein t, så har eg alle. Syns d meste e interessant, men svensk og engelsk e ikkje akkurat språkene eg digge mest. Men, men... D ska nok gå d og ;)

Legg igjen ein fin tanke