17. apr. 2012

Fri som fuglen












Free as a bird, 
it's the next best thing to be.
Free as a bird.

Home, home and dry,
like a homing bird I'll fly
as a bird on wings.

Av og t sko eg ønske eg kunne være like fri som fuglen. Bare fly avgårde når eg trenge pause fra kverdagens kjas og mas. Eg merke d spesielt godt nå som eksamen begynne å nærme seg, i tillegg t at heile helgå som komme går med t korps, både som dirigent og som musikant. For all del - d e jo kjekt, men som d så ofte gjørr, ska alt skje på ein gang! Skuldrene e litt for høyt oppe t at eg trives. Øsende regn resten av ukå gjørr d ikkje bedre. Men eg vett jo at itte kvert, når ting e unnagjort, komme dagene t å bli fine igjen, solå komme t å titte fram og eg blir lettere t sinns. Teksten ovenfor e skreve av John Lennon og eg kjenne meg igjen. Akkurat nå vil eg aller helst "seile med vinden og bare drømme meg bort" (eg kan ennå min Kaptein Sabeltann). Eg vil sykle på ville veier, høre favorittsangene mine på full guffe og synge med, ikkje sitte inne og skrive på bacheloroppgaven og jobbe med brosjyren i InDesign. Eg vil lese god, gammeldags krim eller ein skikkelig jentebok ute i den varme solå, sitte på den grønne plenen tett innte kjæresten min, ikkje stå opp halv sju om morgenen, sykle t skolen i øsende regnvær. Men de fine dagene komme før eg ane d...

Legg igjen ein fin tanke